Tuesday, June 3, 2008

2002 David Léclapart ”l`Apôtre” BdB, Champagne

(Deg. April-2006)

Jeg skal virkelig koncentrere mig her, fordi det er en af de noter, hvor de emotionelle følelser ender med at løbe med overskrifterne. Vi lader lige pulsen falde for en stund, for det her er stort – RIGTIGT STORT. Jeg vil gå så lagt til at sige, at en stjerne er født (eller har jeg bare sovet i timen?). Det er en af de mest betagende næser jeg nogensinde er stødt på, som dog lige fra åbningen skræmmer lidt, da man får sin tvivl om Champagnen kan balancere. Sagen er, at det emmer af røg og fadtoner, men heldigvis var det kun et lille forspil. Hefter går det løs. Tæppet falder og så starter et overdådigt show, som for min del spændte sig over 2 timer. Det ene komplekse spektrum efter det andet åbner sig med dyb, virkelig dybe komplekse lag af kaffebønner, chokolade, marcipan og mynte. Mynten lyder måske uskyldigt, men i dette selskab er det saltet på ægget og det er total arrogance at skyde så sublim og raffineret en note af i så dyb og vinøs en Champagne. Smagen; fuldender rejsen – hårene begynder at rejse sig, i takt med, at en uhørt lang vinøs, elegant, omfavnende, og så spændstigt smuk afstemt eftersmag sætter et punktum jeg sent vil glemme. Jeg flyver - sæt mig aldrig ned på jorden igen. GIGANTISK!!!!!!

Apr-2008

No comments: