Tuesday, June 3, 2008

NV / 2005 Cedric Bouchard / Roses de Jeanne ”Les Ursules”, Champagne

Jeg måtte prøve den igen. Min opfattelse af denne vin minder stadig om mit første møde. Det er en sofistikeret Champagne, som har yderst fascinerende træk, men også en del uforløste ungdommelig træk. Dens force er, som sidste gang, dens personlighed. Den er sin helt egen og med de mørke rustikke Pinot træk og rosebladene, samt dette lidt racerene og til tider hårde blomsterstøv er en del af vinens personlighed. Hvad jeg ikke noterende mig så meget sidste gang, var udviklingen i glasset. Den har virkelig tiden med sig og den åbner successivt op for dybere og mere varmblodige frugter, herunder frugtsødmer, men alt er holdt i et stramt snit uden nogen dikkedarer. Det charmer på ingen måde den easy-going Champagne drikker, men holder så sandelig nysgerrigheden kørende. Jeg vil nu gemme de resterende flasker i 5-6 år. I øvrigt en brillant Champagne til mad.

Maj-2008

No comments: